Horizontale Groepen

Het plaatsen van peuters en kleuters in horizontale leeftijdsgroepen in Funtazia's dagopvang bevordert op maat gemaakte en passende leerervaringen. Het stimuleert de sociale interactie tussen leeftijdsgenoten in vergelijkbare ontwikkelingsstadia. Horizontale groepering zorgt ervoor dat onze leraren leeftijdsgerichte activiteiten en uitdagingen kunnen aanbieden. Het creëert een ondersteunende omgeving waarin kinderen met vergelijkbare "leeftijden en stadia" samen kunnen gedijen.

 

GROEPEN EN KLASSEN

 

Bumblebee Groep: 3-12 maanden

In ons premium kinderopvangprogramma voor baby's van 3 tot 12 maanden, richten we ons op het bieden van een verzorgende en veilige omgeving voor vroege ontwikkeling. Ervaren verzorgers bieden zachte interactie en aandachtige zorg om aan de unieke behoeften van elke baby te voldoen. Zintuiglijke ervaringen, tummy time en rustgevende activiteiten bevorderen de cognitieve en motorische ontwikkeling. Voedzame voedingsplannen zijn afgestemd op individuele dieetvereisten, zodat baby's optimale voeding krijgen voor gezonde groei en ontwikkeling.
 

Firefly & Ladybug Groepjes: 1-2 jaar

In ons Funtazia-programma voor kinderen van ongeveer 12 tot 27 maanden, geven we prioriteit aan holistische ontwikkeling en persoonlijke zorg. Onze toegewijde leraren bieden een stimulerende omgeving en verrijkende activiteiten waarin kinderen deelnemen aan leeftijdsgerichte activiteiten die sociale, emotionele en cognitieve groei bevorderen. Gestructureerd spel, creatieve verkenning en interactieve leerervaringen ondersteunen de taalontwikkeling en fijne motoriek. Voedzame maaltijden en snacks, afgestemd op dieetvoorkeuren, bevorderen gezonde eetgewoonten en algeheel welzijn.
  

Butterfly, Grasshoppers & Dragonfly Groepjes: 2-4 jaar

In onze Funtazia-groepen voor kinderen van 2 tot 4 jaar, combineren we vroege ontwikkeling met schoolvoorbereiding, en creëren we een verzorgende omgeving die aansluit bij de unieke behoeften van elk kind.
 
Door spelenderwijs leren en begeleide activiteiten leggen onze ervaren leraren de basis voor cognitieve, sociale en emotionele groei, zodat elk kind kan gedijen. We richten ons op speelse leerervaringen, het bevorderen van onafhankelijkheid, taalontwikkeling en probleemoplossende vaardigheden. Onze dagelijkse activiteiten integreren elementen van verkenning, creativiteit en gestructureerde routines, en bereiden kinderen voor op de overgang naar het basisonderwijs, terwijl het plezier van de vroege kindertijd behouden blijft. Door deel te nemen aan praktische activiteiten zoals zintuiglijk spel, kunst en verhalen vertellen, bouwen kinderen zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid op, en leggen ze de basis voor een leven lang leren.
 
Voedzame maaltijden en snacks, samen met voldoende mogelijkheden voor fysieke spelletjes en buitenactiviteiten, ondersteunen hun algehele gezondheid en welzijn, zodat ze gelukkig, gezond en klaar zijn om de toekomst te omarmen.

In ons Funtazia schoolvoorbereidingsprogramma voor kleuters van 3 tot 4 jaar, richten we ons op het voorbereiden van kinderen op school, terwijl we hun holistische ontwikkeling in overweging nemen. Ons curriculum integreert spelenderwijs leren met gestructureerde activiteiten om cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden te verbeteren. Ervaren leraren begeleiden kinderen door leeftijdsgerichte uitdagingen, en bevorderen onafhankelijkheid, probleemoplossend vermogen en creativiteit. Deelname aan activiteiten zoals puzzels, tekenen en verhalen vertellen vergroot hun gereedheid voor academisch succes. Voedzame maaltijden en snacks, samen met voldoende mogelijkheden voor fysieke activiteit, ondersteunen hun algehele gezondheid en welzijn.

 

Geleidelijke Overgangen

Geleidelijke overgangsplannen, afgestemd op de behoeften van elk kind, worden aangeboden voor kinderen bij het overstappen naar de volgende leeftijdsgroep, zodat elke overgang soepel en gemakkelijk verloopt.
 
Als we voelen dat uw kind klaar is om met andere kinderen die zich in hetzelfde ontwikkelingsstadium bevinden naar de volgende groep te gaan, wordt in overleg met teamleiders, mentoren, de pedagogisch coach en/of de operationeel manager een voorstel voor de startdatum in de nieuwe groep gemaakt op basis van een observatieverslag. Dit voorstel en de voorgestelde startdatum worden vervolgens naar de ouders gestuurd en, indien u akkoord gaat, zal het overgangsproces beginnen.
 
In de weken voorafgaand aan deze startdatum in de nieuwe groep, zal uw kind ongeveer 30-60 minuten per dag doorbrengen in zijn/haar toekomstige groep en, indien nodig, herhalen we dit meerdere keren zodat uw kind langzaam kan wennen aan de nieuwe groep en nieuwe medewerkers. Een verandering binnen de blauwe groepen (van de babygroep naar Ladybug of Firefly) vereist minder "acclimatisatie" omdat kinderen al vertrouwd zijn met de verzorgers. Een verandering van de blauwe groepen (0-2) naar de gele groepen (2+) vereist iets meer "acclimatisatie", maar vaak kijken kinderen uit naar deze overgang en passen ze zich heel snel aan.

OUDER ERVARINGEN

Wat zeggen onze ouders?

When Olivier attended the group, the teachers observed him and let us know how they could help him grow. Ollie was a little bit behind with rolling and sitting. But they asked us to help him with some exercises. In a short time after he was making immense progress and he got his very first certificate “Ollie rolled over”. We will never forget that moment! We are so thankful.

Sophie
Mother of 11m Olivier in Bumblebees

My daughter is now a toddler and about to move from the baby group up to the 'big kids group'. Rather than just put her in the other room straight away, they are taking the time to transition her slowly. They have been practising with her sleeping on the stretcher bed rather than in a baby bed, sitting on a chair rather than in a high chair, drinking from a cup rather than a sippy cup and each day, she will spend 1-2 hours in the other room to get used to it. It's a gradual smooth transition of which i am so grateful.

Kristen
Mother of 2 year old Matilda

The classrooms are big and cater to the age group in order to stimulate the older kids and motivate the younger ones.

Clio
Mother of 1 year old Celeste